≈ۣۜČʌ√ʌ

≈ۣۜČʌ√ʌ
قالب وبلاگ
نويسندگان

نکاتی برای خوابیدن

چون آدم‌های زیادی دچار بی‌خوابی می‌شوند، تحقیقات زیادی درمورد آن انجام شده است که نشان می‌دهد چطور باید با این مشکل مقابله کنید. ممکن است همه این نکته ها برای همه موثر نباشد اما مطمئناً یک یا دو مورد از آن به دردتان می‌خورد.



• قبل از خوابیدن یادداشت‌های روزانه‌تان را بنویسید. این باعث می‌شود ذهنتان از اتفاقات آن روز خالی شود و وقتی می‌خواهید بخوابید لازم نباشد که به همه آن چیزها فکر کنید.


• در اتاقی تاریک و راحت بخوابید. نور به بدنتان هشدار می‌دهد که وقت بیدار شدن است به همین دلیل ممکن است باعث شود خوابتان نبرد. اما اگر واقعاً از تاریکی می‌ترسید، اشکالی ندارد که یک چراغ خواب کم‌نور روشن کنید. گرم بودن یا سرد بودن بیش از حد اتاق هم باعث می‌شود نتوانید بخوابید، پس دمای اتاق را قبل از خواب تنظیم کنید.


• با حیوان خانگیتان نخوابید. شاید ترک کردن این عادت برایتان سخت باشید اما سگ یا گربه دوست‌داشتنی شما ممکن است باعث شود نتوانید بخوابید. بخاطر سروصداهایی که ایجاد می‌شود یک خواب آرام را از شما می‌گیرد. سعی کنید چند شب بدون حیوانتان بخوابید تا ببینید اوضاع بهتر می‌شود یا نه.


• بعد از ساعت 3 عصر دیگر نوشیدنی‌های کافئین‌دار (مثل قهوه، چای یا یخ‌چای) ننوشید. کافئین یک محرک است که شما را بیدار نگه می‌دارد.


• شب‌ها ورزش نکنید. سعی کنید ورزشتان را صبح زود انجام دهید.


• وقتی در تختخواب دراز کشیدید، سعی کنید یک تمرین ذهنی آرام انجام دهید. مثلاً با چشمان بسته از 100 به عقب بشمارید. وقتی به عدد 10 رسیدید امیدواریم کمی خواب‌آلود شده باشید و تا قبل از رسیدن به عدد یک دیگر خواب باشید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 9 / 12 / 1390برچسب:, ] [ 18:28 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]
.:

درباره وبلاگ

امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

خرید بک لینک
با کليک بر روي +1 ما را در گوگل حمایت کنيد